Η τσάντα στο σχολείο

Η τσάντα των μαθητών θα παραμένει στο σχολείο τα ακόλουθα Σαββατοκύριακα αρχομένης της Παρασκευής που αναφέρεται στον ακόλουθο πίνακα:

Προγραμματισμός δράσης
«Τσάντα στο σχολείο»
σχολικού έτους 2018 – 2019
ΜΗΝΑΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ
Σεπτέμβριος Παρασκευή 21
Οκτώβριος Παρασκευή 5 και 19
Νοέμβριος Παρασκευή 2 και 23
Δεκέμβριος Παρασκευή 7 και 14
Ιανουάριος Παρασκευή 11 και 25
Φεβρουάριος Παρασκευή 8 και 22
Μάρτιος Παρασκευή 8 και 29
Απρίλιος Παρασκευή 5 και 19
Μάιος Παρασκευή 10 και 24
Ιούνιος Παρασκευή 7

Με την δράση «Η τσάντα στο σχολείο» η σχολική τσάντα των μαθητών/τριών του Δημοτικού Σχολείου παραμένει για τουλάχιστον δυο Σαββατοκύριακο το μήνα στο σχολείο.

Η τσάντα των μαθητών/τριών παραμένει στο σχολείο την Παρασκευή, πριν από το Σαββατοκύριακο που έχει αποφασιστεί από τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, έως την Δευτέρα.

Επισημαίνεται, ότι η παραμονή της τσάντας στο σχολείο δεν αποτελεί μια συμβολική παρέμβαση, αλλά επιδιώκεται οι μαθητές και οι μαθήτριες να μην ασχολούνται με την προετοιμασία μαθημάτων κατά τη διάρκεια αυτού του Σαββατοκύριακου.

Η οργάνωση της μελέτης των μαθητών και των μαθητριών, καθώς και ο χρόνος που απαιτείται καθημερινά για την υλοποίηση των κατ’ οίκον εργασιών αποτελούν ζητήματα που συνδέονται άμεσα με τη μάθηση, την ανάπτυξη και τον ελεύθερο χρόνο των παιδιών. Η δράση υλοποιείται με σεβασμό στις ανάγκες της παιδικής ηλικίας, με γνώμονα την πολύπλευρη ανάπτυξη των παιδιών της σχολικής ηλικίας (συναισθηματική, κοινωνική και ψυχοκινητική) και με σκοπό να υποστηρίξει ουσιαστικά τον μειωμένο χρόνο δημιουργικής επαφής και επικοινωνίας γονέων – παιδιών.

Η συγκεκριμένη δράση συμβάλλει σε μια γενικότερη επανεκτίμηση της σημασίας και του ρόλου των εργασιών στο σπίτι σε σχέση με τον ελεύθερο χρόνο των μαθητών και των μαθητριών, οδηγώντας σε καλύτερη εξισορρόπηση ανάμεσα στις εργασίες που υλοποιούνται στο σχολείο και στις κατ’ οίκον εργασίες.

Σε καμία περίπτωση η υλοποίηση της δράσης δεν πρέπει να οδηγήσει σε μετάθεση των κατ’ οίκον εργασιών που συνήθως ανατίθενται το Σαββατοκύριακο στις άλλες μέρες της εβδομάδας.

Σημειώνεται τέλος ότι η πρωτοβουλία αυτή δεν ισοδυναμεί με εγκατάλειψη της μελέτης ή άλλων δημιουργικών εργασιών, τις οποίες οι μαθητές και οι μαθήτριες δύνανται να υλοποιούν κατ’ οίκον σε ατομική ή και ομαδική βάση, συνδυάζοντας ενίοτε τη διασκέδαση και το συνεργατικό πνεύμα με τη μάθηση.